Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu w Twojej przeglądarce. X

herb Powiatu Przasnyskiego
nagłówek graficzny strony Internetowej
06-300 Przasnysz, ul. Św. St. Kostki 5, tel./fax 29 752 22 70, pon.,śr.,czw.,pt. godz.: 8:00-16:00, wt.: 7:00-16:00 starostwo@powiat-przasnysz.pl

KOLEJ NA TRASIE OSTROŁĘKA – CHORZELE BĘDZIE URUCHOMIONA! SKORZYSTAJĄ STREFY GOSPODARCZE W CHORZELACH I PRZASNYSZU, PRZEDSIĘBIORCY ORAZ MIESZKAŃCY POWIATU.

Opublikowane przez KOLEJ NA TRASIE OSTROŁĘKA – CHORZELE BĘDZIE URUCHOMIONA! SKORZYSTAJĄ STREFY GOSPODARCZE W CHORZELACH I PRZASNYSZU, PRZEDSIĘBIORCY ORAZ MIESZKAŃCY POWIATU.

Będą przewozy pasażerskie i towarowe. Zgodnie z zapowiedziami starosty przasnyskiego Zenona Szczepankowskiego odcinek linii kolejowej Ostrołęka – Chorzele zostanie zmodernizowany i przywrócony do ruchu pasażerskiego i towarowego. Skorzystają zarówno strefy gospodarcze w Chorzelach i Przasnyszu, które były głównym argumentem w staraniach starosty o reaktywację kolei na terenie powiatu przasnyskiego, ale również przedsiębiorcy oraz mieszkańcy. Dla starostwa powiatowego w Przasnyszu będzie to ogromy argument w rozmowach z potencjalnymi inwestorami. Pieniądze na ten cel zostały już zabezpieczone.



180 milionów już jest.


Kolej to niezbędny środek komunikacji, o który upominają się inwestorzy. Pieniądze potrzebne na przebudowę linii nr 35 na odcinku Ostrołęka – Chorzele są już zabezpieczone i opiewają na kwotę około 180 mln zł. W 80% będą pochodziły z budżetu samorządu wojewódzkiego i tu podziękowania dla marszałka Adama Struzika, który intensywnie wspiera powiat przasnyski i rozwój naszych stref gospodarczych. To właśnie marszałek województwa na wniosek starosty przasnyskiego zawarł tę inwestycję w Kontrakcie Terytorialnym Województwa Mazowieckiego zaakceptowanym przez Komisję Europejską. 20% wkładu własnego zapewni budżet państwa i PKP PLK.


Zadecydowały strefy gospodarcze.


Starania starosty przasnyskiego Zenona Szczepankowskiego, w które jeszcze jakiś czas temu wierzyło jedynie wąskie grono ludzi – okazały się skuteczne. Głównym argumentem były nasze strefy gospodarcze i potrzeby inwestorów.


Bocznica już jest.


Brakujący odcinek udrożni ruch pasażerki i towarowy na trasie Warszawa – Ostrołęka – Chorzele – Wielbark – Szczytno - Gdańsk – Gdynia. Od strony Wielbarka połączenie ze strefą gospodarczą w Chorzelach wykonano już w 2015 roku przez PKP Siedlce za środki UE i powiatu. Powstała również bocznica kolejowa. To był dobry początek, który dał staroście przasnyskiemu argumenty do starania się o przebudowę pozostałego odcinka w kierunku Ostrołęki i uruchomienia całej linii nr 35. Samorząd województwa mazowieckiego uznał tę właśnie linię za najbardziej potrzebną.



Sławomir Czaplicki
Zastępca Dyrektora
Wydziału Rozwoju Gospodarczego,
Rynku Pracy, Promocji,
Rolnictwa i Ochrony Środowiska

przewiń do góry
profil facebook informacje dla przedsiębiorców
Data: 2019-11-13
Imieniny: Arkadii, Krystyna, Stanisławy

Informujemy, że wszystkie Twoje dane są chronione uwzględniając aktualne przepisy RODO. Korzystamy również z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Prawem Telekomunikacyjnym.
Administrator Danych, Polityka Prywatności.